چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۴

بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان مقطع سوم متوسطه منطقه 1 تبريز در سال تحصيلي (91-90)

مباني نظري و نمونه پايان نامه روانشناسي درباره شناخت درماني مبتني بر ذهن آگاهي MBCT

بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان مقطع سوم متوسطه منطقه 1 تبريز در سال تحصيلي (91-90)

۱۲ بازديد
بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان مقطع سوم متوسطه منطقه 1 تبريز در سال تحصيلي (91-90)

پايان نامه كارشناسي بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان مقطع سوم متوسطه منطقه 1 تبريز در سال تحصيلي (9190) چكيده پژوهش پژوهش حاضر به منظور بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان مقطع سوم متوسطه منطقه 1 تبريز درسال تحصيلي (9190) انجام شده است

 
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل doc
حجم فايل 237 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 174

 

پايان نامه كارشناسي بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان مقطع سوم متوسطه منطقه 1 تبريز در سال تحصيلي (91-90)

پايان نامه كارشناسي بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان مقطع سوم متوسطه منطقه 1 تبريز در سال تحصيلي (91-90)

 چكيده پژوهش

پژوهش حاضر به منظور بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان مقطع سوم متوسطه منطقه 1 تبريز درسال تحصيلي (91-90) انجام شده است.   

 در اين تحقيق علل و عوامل افت تحصيلي دانش آموز مورد بررسي قرار گرفته كه از بين  دانش آموزان مدارس پسرانه و دخترانه مقطع سوم متوسطه منطقه 1 تبريز تعداد 75 نفر پسر و  75 دختر، نظرخواهي شده است .

اين تحقيق شامل 6 فرضيه بوده كه محقق تلاش كرده از طريق بررسي نتايج اين پرسشها به هدف كلي خوددست يابد. لذا بااستفاده از پرسشنامه (محقق ساخته) اقدام به جمع آوري اطلاعات نموده و آن گاه از طريق روش تحقيق همبستگي به تجزيه وتحليل داده هاي مورد نظرپرداخته است.

نتايج بدست آمده از اين پژوهش نشان مي دهد كه بين پايين بودن پايگاه اجتماعي اقتصادي خانواده با افت تحصيلي فرزندان رابطه معناداري وجود دارد. بين پايين بودن سطح تحصيلات خانواده و افت تحصيلي فرزندان رابطه معناداري وجود دارد. بين عدم نگرش مناسب فرد نسبت به آينده شغلي خود با افت تحصيلي دانش‌آموز رابطه معناداري وجود دارد.بين گسيختگي روابط عاطفي در خانواده و افت تحصيلي فرزندان رابطه معناداري وجود دارد. بين عدم امكانات تحصيلي فرزندان در خانواده و افت تحصيلي دانش‌آموزان رابطه معناداري وجود دارد.بين عدم توجه كلي به فرزند در خانواده با افت تحصيلي دانش‌آموزان رابطه معناداري وجود دارد.

 

 

فهرست مطالب

چكيده پژوهش       1

فصل اول - كليات تحقيق      2

مقدمه     3

بيان مساله            5

اهميت و ضرورت تحقيق      7

اهداف تحقيق        9

اهداف كلي           10

اهداف جزئي         10

سوالات پژوهش     11

فرضيه هاي تحقيق 12

محدوده پژوهش      12

تعريف مفهومي اصطلاحات   13

فصل دوم - پيشينه تحقيق      14

مقدمه     15

مباني نظري تحقيق 15

مفهوم آموزش و پرورش       15

جامعه‌شناسي آموزش و پرورش           18

هدف جامعه شناسي آموزش و پرورش   19

نظام جديد آموزش و پرورش در ايران   20

نظام آموزش و پرورش جمهوري اسلامي ايران    23

اجزاء عمده ساخت نظام آموزش و پرورش به شرح زير خلاصه مي‌شود           23

آموزش و پرورش دوره متوسطه          24

افت تحصيلي        27

شاخص‌هايي كه براي شكست تحصيلي استفاده مي‌شوند عبارتند از      30

عوامل افت تحصيلي            31

عوامل داخلي        31

عوامل خارجي       31

انواع شكستهاي تحصيلي       31

بحثي در مورد تكرار پايه      39

بررسي افت تحصيلي و عوامل موثر در آن در چند كشور خارجي      45

دلايل ترك تحصيل در منطقه خاورميانه 46

افت تحصيلي در چند كشور پيشرفته صنعتي و شيوه‌هاي مقابله با آن   48

مقابله با افت تحصيلي در كشورهاي آسيا و اقيانوس آرام      49

افت تحصيلي در غرب و شيوه‌هاي مبارزه با آن    51

شيوه‌هاي برخورد با پديده افت تحصيلي در غرب  53

روشهاي اصلاحي و درماني آموزش و پرورش     55

بررسي مسأله افت تحصيلي و ارائه راه حلهاي پيشنهادي در ايران      69

خسارتهاي ناشي از شكست تحصيلي در ايران      74

راه‌حلهاي پيشنهادي و اجرايي 75

روش ديگر جلوگيري از افت تحصيلي   76

رويكردهاي جامعه شناسي به آموزش و پرورش    80

مفاهيم كليدي         89

نظام آموزش و پرورش         89

چارچوب نظري  تحقيق        93

نقد و بررسي رويكردهاي جامعه‌شناختي به آموزش و پرورش           93

رويكرد سيستمي  به آموزش و پرورش  94

نظريه باز توليد مناسبات سلطه ناظر بر معيارهاي گزينش در نظام آموزشي      97

پيشينه تحقيق در سطح جهان  100

پيشينه تحقيق در ايران         101

فصل سوم - روش تحقيق      105

مقدمه     106

روش تحقيق          106

جامعه مورد مطالعه ( جامعه آماري )    107

روش نمونه گيري   107

واحد و سطح مشاهده            108

محدوده مطالعاتي    108

شيوه جمع آوري اطلاعات     108

پايايي (reliability    ) و اعتبار (validity)           109

روش تجزبه و تحليل داده‌هاي آماري     110

فصل چهارم - تجزيه و تحليل داده ها    111

مقدمه     112

بخش اول -  بررسي توصيفي پاسخ‏هاي دانش آموزان         113

بخش دوم - پاسخ به فرضيه هاي تحقيق 135

فصل پنجم - نتايج و پيشنهادات           142

مقدمه     143

خلاصه نتايج        143

بررسي فرضيه هاي تحقيق    147

بحث و نتيجه گيري 150

پيشنهادها 151

منابع ومآخذ          154

پرسشنامه 159

 

فهرست جداول

جدول (1-2)         24

جدول( 2-2 ) تفاوت‌ها و شباهت‌هاي جنسي        78

جدول (1-4)توزيع فراواني ودرصد جنس دانش آموزان      114

جدول (2-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (1)پرسش نامه           115

جدول (3-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (2)پرسش نامه           116

جدول (4-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (3)پرسش نامه           117

جدول (5-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (4)پرسش نامه           118

جدول (6-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (5)پرسش نامه           119

جدول (7-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (6)پرسش نامه           120

جدول (8-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (7)پرسش نامه           121

جدول (9-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (8)پرسش نامه           122

جدول (10-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (9)پرسش نامه         123

جدول (11-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (10)پرسش نامه       124

جدول (12-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (11)پرسش نامه       125

جدول (13-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (12)پرسش نامه       126

جدول (14-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (13)پرسش نامه       127

جدول (15-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (14)پرسش نامه       128

جدول (16-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (15)پرسش نامه       129

جدول (17-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (16)پرسش نامه       130

جدول (18-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (17)پرسش نامه       131

جدول (19-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (18)پرسش نامه       132

جدول (20-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (19)پرسش نامه       133

جدول (21-4)توزيع فراواني ودرصد پاسخ دانش آموزان به پرسش (20)پرسش نامه       134

جدول(22-4)  ميانگين و انحراف معيار متغيرها  136

جدول(23-4) آزمون همبستگي اسپيرمن براي فرضيه اول تحقيق      136

جدول(24-4)  ميانگين و انحراف معيار متغيرها  137

جدول(25-4) آزمون همبستگي اسپيرمن براي فرضيه دوم تحقيق      137

جدول(26-4)  ميانگين و انحراف معيار متغيرها  138

جدول(27-4) آزمون همبستگي اسپيرمن براي فرضيه سوم تحقيق     138

جدول(28-4)  ميانگين و انحراف معيار متغيرها  139

جدول(29-4) آزمون همبستگي اسپيرمن براي فرضيه چهارم تحقيق   139

جدول(30-4)  ميانگين و انحراف معيار متغيرها  140

جدول(31-4) آزمون همبستگي اسپيرمن براي فرضيه پنجم تحقيق     140

جدول(32-4)  ميانگين و انحراف معيار متغيرها  141

جدول(33-4) آزمون همبستگي اسپيرمن براي فرضيه ششم تحقيق     141

 

 

فهرست نمودارها

نمودار(1-4)  نمايش درصد جنس دانش آموزان    114

نمودار (2-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (1) پرسشنامه        115

نمودار (3-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (2) پرسشنامه        116

نمودار (4-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (3) پرسشنامه        117

نمودار (5-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (4) پرسشنامه        118

نمودار (6-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (5) پرسشنامه        119

نمودار (7-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (6) پرسشنامه        120

نمودار (8-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (7) پرسشنامه        121

نمودار (9-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (8) پرسشنامه        122

نمودار (10-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (9) پرسشنامه      123

نمودار (11-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (10) پرسشنامه    124

نمودار (12-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (11) پرسشنامه    125

نمودار (13-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (12) پرسشنامه    126

نمودار (14-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (13) پرسشنامه    127

نمودار (15-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (14) پرسشنامه    128

نمودار (16-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (15) پرسشنامه    129

نمودار (17-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (16) پرسشنامه    130

نمودار (18-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (17) پرسشنامه    131

نمودار (19-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (18) پرسشنامه    132

نمودار (20-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (19) پرسشنامه    133

نمودار (21-4)، نمايش درصدي پاسخها به پرسش (20) پرسشنامه    134

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.