چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۴

پايان نامه بررسي اثربخشي آموزش راهبردهاي فراشناختي به شيوه گروهي بر حل مسئله دانش آموزان دختر مقطع سوم راهنمايي شهر شوش دانيال

۲۸ بازديد
پايان نامه بررسي اثربخشي آموزش راهبردهاي فراشناختي به شيوه گروهي بر حل مسئله دانش آموزان دختر مقطع سوم راهنمايي شهر شوش دانيال

دانلود پايان نامه بررسي اثربخشي آموزش راهبردهاي فراشناختي به شيوه گروهي بر حل مسئله دانش آموزان دختر مقطع سوم راهنمايي شهر شوش دانيال

دانلود پايان نامه بررسي اثربخشي آموزش راهبردهاي فراشناختي به شيوه گروهي  بر حل مسئله دانش آموزان دختر مقطع سوم راهنمايي شهر شوش دانيال

دانلود پايان نامه بررسي اثربخشي آموزش راهبردهاي فراشناختي به شيوه گروهي  بر حل مسئله دانش آموزان دختر مقطع سوم راهنمايي شهر شوش دانيال كسب درآمد اينترنتي دانلود مقاله دانلود نرم افزار دانلود اندرويد دانلود پايان نامه دانلود پروژه دانلود پرسشنامه  دانلود فايل دانلود پاورپوينت دانلود نمونه سوالات  كار در منزل دانلود آهنگ دانلود سريال د
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل pdf
حجم فايل 317 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 82

دانلود پايان نامه بررسي اثربخشي آموزش راهبردهاي فراشناختي به شيوه گروهي  بر حل مسئله دانش آموزان دختر مقطع سوم راهنمايي شهر شوش دانيال

اين پايان نامه با فرمت Word بوده و قابل ويرايش است و همچنين آماده پرينت مي باشد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                             صفحه

چكيده                                                                                                                        1

فصل اول: كليات پژوهش

 مقدمه.......................................................................................................................3

1-1 بيان مسئله..............................................................................................................4

1-2  اهميت و ضرورت پژوهش..........................................................................................5

 1- 3 هدف پژوهش........................................................................................................6

 1- 4 سئوال پژوهش........................................................................................................7

 1- 5 فرضيه پژوهش........................................................................ ..............................7

  1-6 تعريف واژه ها و اصطلاحات به صورت مفهومي و عملياتي...................................................7

 

فصل دوم: ادبيات و پيشينه پژوهش

مقدمه..........................................................................................................................10

2-1ريشه هاي تاريخي مفهوم فراشناخت .....................  ...........................................................10

2-2 روان شناسي فراشناختي............................   ............................ ...................................13

2-3 تعاريف..................................................................................................................15

2-4 مفهوم فراشناخت........................................................................................................15

2-5 اهميت فراشناخت .......................................................................................................16

2-6 اهميت فراشناخت در آموزش..........................................................................................17

2-7 تفاوت هاي فردي و فراشناخت ........................................................................................18

2-8 رابطه راهبردهاي شناختي و فراشناختي .............................................................................18

2-9 تمايزراهبردهاي شناختي وفراشناختي ..................................................................................18

2-10 فراشناخت و مفهوم انتقال در يادگيري.................................................................................19

2-11 فراشناخت ديدگاه تازه اي درباره انتقال يادگيري.....................................................................20

2-12 مراحل رشد دانش فراشناختي .........................................................................................21

2-13 عوامل موثر در شكل گيري و تحول فراشناخت ........ ............................................................22

2-14 مهارت هاي فراشناخي ................................................................................................24

2-15 رشد راهبرد هاي فراشناخت ...........................................................................................25

2-16 هدف از آموزش فراشتاخت............................................................................................25

2-17 دانش فراشناختي و تجربه فراشناختي .................................................................................27

2-18 نظريه هاي پيرامون فراشناخت.........................................................................................28

2-19 ارزشيابي رشد توانايي هاي فراشناختي.................................................................................30

2-20 مباني نظري فراشناخت .................................................................................................31

2-21 مهارت حل مساله ........................................................................................................34

2-22 روش هاي شناختي ورفتاري در درمان حل مساله....................................................................35

2-23 اهميت و موارد كاربرد مهارت حل مساله .............................................................................35

2-24 مراحل مهارت حل مساله از ديدگاه وولفولك..........................................................................37

2-25 بررسي نظريه هاي پيرامون حل مساله................................................................................38

2-26 تحقيقات داخلي ...........................................................................................................42

2-27 تحقيقات خارجي ..........................................................................................................45

2-28 خلاصه فصل.............................................................................................................46

 

فصل سوم: روش اجراي پژوهش

مقدمه...............................................................................................................................49

3-1 جامعه آماري................................................................................................................49

3-2 نمونه آماري و روش نمونه گيري.........................................................................................50

3-3 ابزار اندازه گيري...........................................................................................................50

3-4 پرسشنامه حل مساله .......................................................................................................51

3-5 اعتبار و روايي پرسشنامه.................................................................................................51

3-6 طرح تحقيق.................................................................................................................52

3-7روش اجرا....................................................................................................................52

3-8 روش تجزيه و تحليل داده ها..............................................................................................53

 

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده ها

مقدمه.................................................................................................................................55

4-1 يافته هاي توصيفي.............................................................................................................55

4-2 يافته هاي مربوط به فرضيه پژوهش.........................................................................................56

4-3 همگني رگرسيون..............................................................................................................58

 4-4 يافته هاي جانبي...............................................................................................................64

 

فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري

 مقدمه.....................................................................................................................................68

5-1 تبيين يافته هاي مربوط به فرضيه پژوهش.......................................................................................68

5-2 فرضيه پژوهش.....................................................................................................................68

5-3 نتيجه گيري...........................................................................................................................70

5-4 محدوديت هاي پژوهش.............................................................................................................70

5-5 پيشنهادها..............................................................................................................................70

5-5-1 پيشنهادهاي كاربردي.............................................................................................................71

5-5-2 پيشنهادهاي پژوهشي.............................................................................................................71

 

منابع و مآخذ

 

منابع فارسي.................................................................................................................................73

منابع غير فارسي............................................................................................................................78

 

پيوست ها

پيوست 1: شرح جلسات...................................................................................................................82

پيوست 2: پرسشنامه حل مساله .........................................................................................................84

چكيده انگليسي............................................................................................................................86

 

فهرست جداول

 

عنوان ...............................................................................................................................صفحه

جدول 3-1 توزيع ازمودني برحسب سن............................................................................................49

جدول 3-2توزيع ازمودني برحسب ترتيب تولد................. ...................................................................50

جدول 3-3ضريب پايايي پرسشنامه حل مساله در تحقيق حاضر..................................................................51

جدول 3-4طرح كلي پژوهش.........................................................................................................55

جدول 4-1ميانگين و انحراف معيارنمرخ هاي حل مساله گروه ازمايش و گواه.......................................57                                                                          

جدول 4-2نتايج ازمون لوين در مورد پيش فرض تساوي ......................................................................57                                                                                

جدول 4-3نتايج ازمون كلموگراف در موردپيش فرض نرمال بودن توزيع نمرات حل مساله..................57

جدول 4-4نتايج ازمون بررسي پيش فرض همگني شيب هاي خطي رگرسون........................................58

جدول 4-5.نتايج تحليل كواريانس يك راهه برروي ميانگين حل مساله دانش ازمون..............................59

جدول 4-6 نتايج تحليل كواريانس چندراهه برروي ميانگين حل مساله دانش ازمون..............................60

جدول 4-7نتايج تحليل كواريانس يك راهه برروي ميانگين حل مساله دانش ازمون...............................60

جدول 4-8 نتايج تحليل كواريانس يك راهه برروي ميانگين حل مساله دانش ازمون..............................62

جدول 4-9نتايج تحليل چند متغيري برروي نمرات پيگيري مولفه هاي حل مساله ... ............................62

جدول 4-10نتايج تحليل كواريانش يك راهه برروي ميانگين نمرات پيگيري.........................................63

جدول 4-11نتايج تحليل كواريانس براي مقايسه نمرات پس ازمون................................ ......................65

جدول4-12. نتايج تحليل كواريانس براي مقايسه نمرات پيگيري...........................................................65

 

 

چكيده

اين پژوهش، باهدف بررسي اثر بخشي آموزش راهبردهاي فراشناختي به شيوه گروهي برحل مساله دانش اموزان دخترمقطع سوم راهنمايي شهر شوش دانيال اجراشده است. نمونه آماري شامل 50 نفر از بين دانش اموزان دختر سوم راهنمايي درسال 1391 كه به شيوه تصادفي ساده انتخاب شدند و به همين شيوه در دو گروه آزمايش و كنترل هر كدام 25 نفر گمارده شدند. ابزار مورد استفاده در اين پژوهش مقياس حل مساله مي باشد. طرح پژوهش نيمه تجربي از نوع پيش آزمون- پس آزمون و آزمون پيگيري است. مداخله ي آزمايشي (آموزش راهبردهاي فراشناختي) بر روي گروه آزمايش اعمال گرديد. به منظور تجزيه و تحليل داده ها علاوه بر آمار توصيفي  از روش هاي آمار استنباطي نظير تحليل كواريانس يك متغيري وچند متغيري استفاده شد. نتايج بدست آمده از اين پژوهش با سطح معني داري 05/0 =α نشان داد كه آموزش راهبردهاي فراشناختي به شيوه گروهي بر حل مساله  گروه آزمايش در مقايسه با گروه كنترل تاثير دارد.

 

كليد واژه ها: راهبردهاي فراشناختي، حل مساله

دانلود پايان نامه بررسي اثربخشي آموزش راهبردهاي فراشناختي به شيوه گروهي  بر حل مسئله دانش آموزان دختر مقطع سوم راهنمايي شهر شوش دانيال

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.