چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۴

پايان نامه ارشد با موضوع استقلال نوزاد

مباني نظري و نمونه پايان نامه روانشناسي درباره شناخت درماني مبتني بر ذهن آگاهي MBCT

پايان نامه ارشد با موضوع استقلال نوزاد

۱۶ بازديد
پايان نامه ارشد با موضوع استقلال نوزاد

پايان نامه ارشد با موضوع استقلال نوزاد

دانلود پايان نامه ارشد با موضوع استقلال نوزاد

پايان نامه ارشد با موضوع استقلال نوزاد
دسته بندي پژوهش
فرمت فايل doc
حجم فايل 31 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 15

 

ويژگي هاي دوران كودكي

كودكي، در ساده‌ترين بيان و به عنوان يك گستره سني متمايز از دوره‌هاي ديگر زندگي، به دوره‌اي كه از تولد تا نوجواني ادامه دارد اطلاق مي‌گردد. نيازهاي آموزشي براي مشخص كردن چرخه‌هاي آموزشي به دوره‌هاي پي‌درپي كودكي اول، دوم و سوم متوسل شده‌اند. كودكي به سه دوره كوچكتر تقسيم مي‌شود:

كودكي نخست(از تولد تا حدود دو سالگي)

كودكي ميانه(از دو سالگي تا شش سالگي)

كودكي پاياني(از شش سالگي تا دوازده سالگي)

كودكي نخست   

  كودكي نخست به بخشي از كودكي اطلاق مي‌گردد كه از تولد تا زبان باز كردن ادامه دارد و به اعتبار فقدان ظرفيت استفاده مؤثر از گفتار، اين دوره را مي‌توان دوره پيش‌كلامي و به دليل شكل‌گيري ساخت‌هاي ايجادكننده امكان فهميدن و فهماندن بدون استفاده از گفتار بنابر سازه دريافت و واكنش بر اساس تجهيزات حسي – حركتي، دوره حسي – حركتي ناميد.

  پس از پشت سر گذاردن موقعيت درون‌رحمي، نوزاد كه وابستگي كامل را تجربه كرده حالا به عنوان يك پايان و در عين حال يك شروع پا به جهان مي‌گذارد.

  نمو حركتي نوزاد كاملا وابسته به نشو و نمو يافتگي مغز و اعصاب مركزي اوست. نمو حركتي كودك زماني به انجام مي‌رسد كه كودك به سطح نشو و نماي لازم براي تحقق پاره‌اي از فعاليت‌ها رسيده باشد. كودكاني كه در محيط‌هاي نامساعد پرورش مي‌يابند ممكن است تا حدي تاخير حركتي از خود نشان دهند و در اين صورت عوامل محيطي، نقش بارزي در تسريع و تاخير تحول بر عهده دارد.

  در كودكي اول، ابتدا بايد به خاطر بسپاريم كه ظهور توانايي گرفتن، ايستادن، راه رفتن، از يك هوش عملي ابتدايي سود جستن، بروز نخستين نشانه‌هاي گفتار و تجلي اولين ارتباط‌هاي عاطفي، در حكم جهت‌گيري‌هاي مشخص يك انسان در راه تحول قلمداد مي‌شوند(منصور، 1387).

ويژگي‌هاي ذهني كودك در اين دوره

  از ديد پياژه، اين دوره نقطه شروع فعاليت‌هاي فكري در نخستين مرحله رشد كودك است كه به وسيله اعمال حسي و حركتي مشخص مي‌شود.

كودك از طريق فعاليت‌هاي حسي و حركتي محيط را شناسايي مي‌كند ولي هنوز قادر به تصور و تفكر نيست. در اين مرحله هوش كاملا عملي است ولي همين اعمال، اساس فعاليت‌هاي ذهني بعدي را تشكيل مي‌دهد(سيف، كديور، كرمي نوري، لطف آبادي، 1390).

...

در 15 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه

توضيحات نظري كامل در مورد متغير

پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب

منبع :    انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

نوع فايل:     WORD و قابل ويرايش با فرمت doc

 

 

چارچوب نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع :

مفهوم استقلال دوران نوزادي

 

دانلود پايان نامه ارشد با موضوع استقلال نوزاد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.