جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

مباني نظري پايان نامه در مورد كيفيت در آموزش و پرورش

مباني نظري و نمونه پايان نامه روانشناسي درباره شناخت درماني مبتني بر ذهن آگاهي MBCT

مباني نظري پايان نامه در مورد كيفيت در آموزش و پرورش

۷ بازديد
مباني نظري پايان نامه در مورد كيفيت در آموزش و پرورش

مباني نظري پايان نامه در مورد كيفيت در آموزش و پرورش

دانلود مباني نظري پايان نامه در مورد كيفيت در آموزش و پرورش

مباني نظري پايان نامه در مورد كيفيت در آموزش و پرورش
دسته بندي مباني و پيشينه نظري
فرمت فايل doc
حجم فايل 21 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 22

مباني نظري پايان نامه در مورد كيفيت در آموزش و پرورش

در 22 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه

توضيحات نظري كامل در مورد متغير

پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب

منبع :    انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

نوع فايل:     WORD و قابل ويرايش با فرمت doc

 

قسمتي از متن مباني نظري و پيشينه

 

چارچوب نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع كيفيت در آموزش و پرورش

 

ضرورت و چگونگي ايجاد نظام تضمين كيفيت در آموزش و پرورش

تلاش آموزش و پرورش كشورمان در طي دو دهه گذشته ، بيشتر ، معطوف به افزايش نرخ ثبت نام دانش آموزان لازم التعليم و ابعاد كمي آموزش بوده و در نتيجه اين تلاش ها ، آمار ورودي اين دانش آموزان به بيش از 97 ارتقا يافته است ( يونسكو ، 2003 ). از طرف ديگر ، رشد كمي دانش آموزان با افزايش بودجه و امكانات همراه نبوده و لاجرم ، كاهش كيفيت و افزايش افت تحصيلي را به دنبال داشته است. چنانكه از 97 دانش آموز ثبت نام شده در پايه اول دوره ابتدايي ، تنها 76/0 آن ها در پايه پنجم همين دوره فارغ التحصيل شده اند( همان ). به علاوه ، تحقيقات انجام شده در خلال دو دهه گذشته در كشورمان در پايه هاي مختلف از مشكلات متعددي رنج مي برد ، كه نشان از كيفيت پايين آموزش در اين سطوح دارد ( دادستان ، 1376؛ مجيدي ، 1364؛ موسي پور ، 1370؛ رئيس دانا ، 1371؛ منفرد ، 1369؛ اغرازي ، 1371؛ مبشر ، 1376؛ جوادي ، 1381 ).

از طرف ديگر ، تغييرات ايجاد شده در ساختار جوامع و در نيازهاي آن ها –كه به تبع پديده جهاني شدن پيش آمده است–لزوم تغيير در وظايف كاركردها و نيز اهداف و رسالت هاي آموزش و پرورش را ايجاب مي كند. اين تغييرات اگر چه داراي ابعاد اجتماعي ، اقتصادي ، سياسي ، علمي و فرهنگي است ، نقش فن آوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي در اين تغييرات بسيار چشمگير است. فن آوري هاي ذكر شده موجب شده است كه مساله زمان و مكان در آموزش براي اولين بار مورد سوال قرار گيرد و ايجاد مراكز آموزشي مجازي نيز اين امكان را فراهم كرده است تا شرايط براي آموزش مداوم كليه شهروندان در سراسر زندگي فراهم گردد. ورود تعدادي زيادي دانش آموز به دوره هاي مختلف آموزش و تعميم اين آموزش به سراسر زندگي ، مشكلات اداري و مالي فراواني را موجب شده و بر كيفيت آموزش تاثير منفي گذاشته است ؛ چرا كه نظارت هاي سابق جوابگوي چالش هاي امروزي نيست و ضروري است كه تضمين هاي جديدي درباره كيفيت آموزش ارائه شود. براي مثال ، ارزشيابي از شيوه هاي جديد ارائه مطالب ( ارائه الكترونيكي ) و يا ارزشيابي يادگيري در موقعيت هاي طبيعي در نظام سنتي ديده نشده است. بنابراين ، سوالات جديدي در مقابل آموزش و پرورش قرار گرفته كه پاسخگويي به آن ها با توجه به صرف به ابعاد كمي آموزش امكان پذير نبوده و ضروري است گه با ايجاد يك نظام جامع « تضمين كيفيت » در جهت بهبود اين آموزش و انطباق آن با شرايط جهاني ، گام هاي اساسي برداشته شود. بعضي از اين سوالات جديد عبارتند از :

1.فعاليت هاي آموزش و پرورش مدارس ما تا چه اندازه از لحاظ كيفي قابل اطمينان است ؟

...

دانلود مباني نظري پايان نامه در مورد كيفيت در آموزش و پرورش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.