جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي

مباني نظري و نمونه پايان نامه روانشناسي درباره شناخت درماني مبتني بر ذهن آگاهي MBCT

مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي

۲۸ بازديد
مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي

مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي

دانلود مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي

مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي
دسته بندي مباني و پيشينه نظري
فرمت فايل doc
حجم فايل 30 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 21

مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي

در 21  صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه

توضيحات نظري كامل در مورد متغير

پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب

منبع :    انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

نوع فايل:     WORD و قابل ويرايش با فرمت doc

 

قسمتي از متن مباني نظري و پيشينه

 

چارچوب نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي

 

انگيزش:

    پژوهشگران همواره از خود مي­پرسند، كه چرا برخي از دانش­آموزان در مطالعاتشان سختكوش­تر از ديگران به نظر مي­رسند؟چرا برخي از دانش­آموزان مطالعات لازم را انجام مي­دهند، در حالي كه برخي ديگر حتي كتاب درسي را هم باز نمي­كنند؟ چرا برخي از دانش­آموزان راهبردهاي سطحي مانند به ياد سپاري طوطي­وار را به كار مي­گيرند؟ جواب اين سوالات به پژوهش و مطالعه دوباره انگيزه فراگيران نياز دارد. مثلا دانش­آموزاني كه مي­خواهند ارزش ماده­ي درسي را بفهمند به احتمال زياد خواندني­هاي محوله را خواهند خواند، راهبردهاي مطالعه پيجيده را به كار خواهند گرفت و هنگام گم­گشتكي كمك خواسته و در نتيجه به پيشرفت تحصيلي بيشتري خواهند رسيد. دانش روانشناسي در حيطه­ي انگيزش و يادگيري بر يافته­هاي پژوهشي نقش مهمي را در فهم رفتار فراگيران و افزايش توانايي­هاي انگيزشي با آنان از گذشته تا به امروز داشته است (بدري گرگري و حسيني اصل، 1389).

انگيزش فرايندي است كه باعث مي­شود كه فعاليت هدفمند راه­اندازي و نچهداري شود(پنتريچ و شانك، 2002) و از رفتارهايي چون آغازگري تكليف، پايداري، صرف تلاش و كوشش استنباط مي­شود. به بيان ساده انگيزش چيزي است كه افراد را به پيش رفتن وا مي­دارد، در حال پيش رفتن نگه مي­دارد و مقاصد را تعيين مي­كند و نه تنها براي ترغيب دانش­آمزان با فعاليت­هاي تحصيلي درگير مي­كند، بلكه براي ميزان يادگيري دانش­آموزان از اطلاعات دريافتي نيز مهم است ( اسلاوين، 2006، ترجمه سيد محمدي،1389).

چشم اندازهاي روانشناختي مختلف انگيزش را از ديدگاه­ها و به شيوه­هاي متفاوتي بررسي و تبيين مي­نمايند. رفتارگرايان بر پاداش­ها و تنبيه­هاي بيروني به عنوان يك سازه­ي كليدي در تعيين انگيزش فراگيران تاكيد مي­كنند، اما انسان­گرايان به جاي تاكيد بر تقويت وتنبيه بيروني، بر رشد و توانايي­هاي فردي، احساس شايستگي، خودشكوفايي وآزادي انتخاب تاكيد مي­كنند و شناخت پرايان منشاء انگيزش را افكار و انديشه­ها، انتظارات و اهداف مي­دانند(بيبانگرد،1386).

2-3-2 تاريخچه جهت­گيري هدف:

مفهوم جهت­گيري هدف در دهه­ي 1980 در نتيجه­ي تحقيقات كارول دوك و همكارانش با كودكان دبستاني مطرح شد. در اين تحقيقات كودكان روي مجموعه­اي از تماليف حل مساله كار مي­كردند. در مرحله­ي اول، اين مسايل ساده بودند و كودكان مي­توانستند آن­ها را با موفقيت حل نمايند. در مرحله­ي دوم، مجموعه مسايل دشوارتري به آنان داده شد.

دانلود مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.