پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۴

پايان نامه مطالعه ارتباط بين بكارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات با توانمندسازي كاركنان سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي

مباني نظري و نمونه پايان نامه روانشناسي درباره شناخت درماني مبتني بر ذهن آگاهي MBCT

پايان نامه مطالعه ارتباط بين بكارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات با توانمندسازي كاركنان سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي

۲۹ بازديد
پايان نامه مطالعه ارتباط بين بكارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات با توانمندسازي كاركنان سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي

پايان نامه مطالعه ارتباط بين بكارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات با توانمندسازي كاركنان سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي

دانلود پايان نامه مطالعه ارتباط بين بكارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات  با توانمندسازي كاركنان سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي

پايان نامه مطالعه ارتباط بين بكارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات  با توانمندسازي كاركنان سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي
دسته بندي مديريت
فرمت فايل doc
حجم فايل 527 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 250

پايان نامه مطالعه ارتباط بين بكارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات  با توانمندسازي كاركنان سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي

چكيده:

در تحقيق حاضرتحت عنوان مطالعه ارتباط بين  بكارگيري ICT  با توانمند سازي كاركنان از ديدگاه تمامي پرسنل حوزه ستادي شاغل در سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي پرداخته شده است.اهداف تحقيق شامل هدف اصلي تحقيق به تعيين ارتباط بين بكارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات با توانمند سازي كاركنان سازمان مركزي دانشگاه آزاد پرداخته ودر بخش اهداف فرعي آن شامل (8) اهداف كه به تعيين ارتباط بين فناوري اطلاعات و ارتباطات با ابعاد توانمد سازي كاركنان شامل بهبود كيفيت عملكرد كاركنان، استقلال وآزادي كاري كاركنان، افزايش مسؤوليت تصميم گيري كاركنان، افزايش تنوع شغلي كاركنان، افزايش خودكنترلي كاركنان، افزايش آمادگي كاركنان (توان وتمايل) و توسعه حرفه‌اي كاركنان و همچنين تعيين بيشترين رابطه ابعاد توانمند سازي با فناوري اطلاعات مي باشد،پرداخته است.ضمن اينكه اهداف تحقيق در شكل فرضيه اصلي و فرضيه هاي فرعي تحقيق نيز مطرح شدند. روش تحقيق توصيفي از نوع همبستگي-پيمايشي مي باشد.جامعه آماري آن مشتمل بر225 نفر كه از طريق نمونه گيري طبقه‌اي متناسب با حجم جامعه 143 نفر از آنها به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند.و ابزار اندازه گيري تحقيق پرسشنامه اي مي باشد كه براي متغير فناوري اطلاعات و ارتباطا ت 15سؤال و براي توانمند سازي 35 سؤال و در مجموع ؛پرسشنامه 50 سؤالي بصورت استاندارد تهيه گرديد.پس از اطمينان ازروايي و پايايي پرسشنامه مذكور و توزيع و جمع‌آوري آن در ميان تمامي كاركنان حاضربه تجزيه و تحليل اطلاعات در دو سطح آمار توصيفي و استنباطي پرداخته وبا استفاده از فنون آماري، فرضيه هاي تحقيق مورد آزمون قرار گرفت نهايتاً فرضيه اصلي و فرضيه‌هاي فرعي تحقيق تأييد گرديدند. 

واژگان كليدي: فناوري اطلاعات و ارتباطات، توانمندسازي كاركنان، دانشگاه آزاد.

مقدمه

اطلاعات يكي از ارزشمندترين ورودي‌هاي سازمان است. اطلاعات با ارزش باعث افزايش اطمينان و ثبات منابع انساني و كمبود آنها سبب بي‌اطميناني و بي‌ثباتي در سازمان مي گردد. امروزه اطلاعات در سازمان‌ها از طريق فناوري اطلاعات جمع‌آوري، پردازش و نگهداري مي‌شود. در گذشته اطلاعات بيشتر به صورت اسناد و مدارك موجود بود، و در اختيار فرد خاصي قرار مي‌گرفت. از اين رو فناوري اطلاعات اين محدوديت را از ميان برداشته است. در ادبيات مديريت شريان حياتي سازمان (شبكه اطلاعاتي) و خون جاري در آن (اطلاعات) مي‌باشد. (همر، چمپي[1]، 1378، ص131)


[1]-Hammer and champy

قسمتي از متن

 مفهوم توانمندسازي در سال‌هاي اخير مورد توجه همه دست‌اندركاران امور سازمان قرار گرفته است توانمندسازي بسان راهبرد منابع انساني براي خلق كارامدي، بهره‌وري و خشنودي بيشتر كاركنان در محيط كارشان مورد استفاده قرار گرفته است. شرت وگرر(1994) اعتقاد دارد كه توانمندسازي فرصتهايي است كه به افراد براي خود مختاري، انتخاب، مسووليت‌پذيري و مشاركت در تصميم گيري سازمان داده شده است. ترلاكسن[1] توانمندسازي را فرايند تغيير عملكرد كاركنان از وضعيت آنچه كه به آنها گفته شده انجام دهند به آنچه كه نياز هست انجام دهند. (اندرو سكيوس [2]، 2003، ص 262)


[1]- Terlakson[2]- Andrew Skuse

يكي از ارزشمند‌ترين ورودي‌هاي هر سازمان اطلاعات است. اطلاعات نوعي دارايي براي سازمان محسوب مي‌شود و با ارزشمند‌ترين اطلاعات باعث افزايش اطمينان مي‌شود سازمان بدون دسترسي به اطلاعات قادر به انجام كارها نمي‌باشد. براي توانمندسازي كاركنان نياز به ابزار‌هاي متفاوتي است، مانند اختيار به معني داشتن آزادي عمل براي كاركنان جهت دستيابي به اهداف سازمان، دانش يعني در اختيار داشتن ابزار و اطلاعات مناسب براي تصميم گيري صحيح واگذاري كار يا وظيفه‌اي كه حائز اهميت است وبه نتايج اساسي منجر مي‌شود.(درگاهي، 1383، ص 5)

از آنجايي كه سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان يك سازمان مادر در كشور مطرح است بنابر اين لازم است تا به مسأله ورود فناوري اطلاعات و ارتباطات توجه نموده و نيز به رابطه اين فناوري باتوانمندسازي كاركنان ستادي بپردازد.

از ديدگاه پژوهشگر، در حال حاضر مشكلات متعددي در خصوص ميزان استفاده از فناوري اطلاعات و ميزان توانمندي كاركنان سازمان مركزي دانشگاه آزاد و واحد­هاي تابعه آن وجود دارد كه مسأله اصلي تحقيق نيز همين است و در ذيل بدان اشاره مي­گردد:

مشكلاتي كه در سازمان مركزي دانشگاه آزاد و واحد‌هاي تابعه آن به منظور استفاده از فناوري اطلاعات و تاثيري كه بر شيوه انجام كار كاركنان و در نهايت به كارايي كاركنان دارد مي توان به چند مورد اشاره كرد: مي توان گفت كاركنان جهت استفاده از فناوري‌هاي روز از مهارت و توانايي اندكي برخوردارند از طرفي ديگر نيروي متخصص جهت آموزش نرم افزارها به آن صورت حضور ندارند و تنها تعداد كمي از كاربران از مهارت و دانش لازم برخوردارند به وضوح مي توان مشاهده كرد كه امورات بصورت فزاينده‌اي انباشته شده و باعث نارضايتي ارباب رجوع مي باشد. توجه اندك مديران به نرم‌افزار‌هاي بنيادي كه موجب تحولات اساسي در سازمانها مي گردد، و همچنين توجه كم مديران به آخرين فناوريهاي روز و اطلاع از آن جهت پرورش ايده‌هاي جديد توام با استقلال و آزادي كاركنان، تمايل و توان كم و همچنين مقاومت مديران و كاركنان در برابر فناوريهاي جديد، توانايي لازم در شبكه پردازش اطلاعات، افزايش خطاي كاركنان نسبت به وظايفشان، مهارت و خلاقيت نه چندان زياد جهت استفاده از فناوري، نداشتن روحيه كار گروهي، كمبود توانايي لازم جهت تصميم گيري درست، كمبود توانايي لازم جهت دانش و فناوري روز كاركنان ، آگاهي كم از منابع بالقوه فناوري اطلاعات يكي از موانع كليدي است. آگاهي نا چيز به اينكه فناوري و كاربرد آن در سازمان باعث اثر بخشي عملكرد و تصميم‌سازي بهينه كاركنان مي شود.كمبود سيستم‌هاي ارتباطي جهت تبادل اطلاعات در راستاي كيفيت عملكرد كاركنان.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                   صفحه 

فصل اول: كليات تحقيق

مقدمه................................................................................................................................. 3

1-1- بيان مسئله. 6

1-2- اهميت و ضرورت تحقيق.. 8

1-3- اهداف تحقيق.......................................................................................................... 12

1-3- 1- اهداف اصلي تحقيق........................................................................................... 12

1-3-2- اهداف فرعي تحقيق............................................................................................. 12

1-4- چارچوب نظري تحقيق.. 13

1-5- مدل تحقيقق.. 16

1-6- فرضيه هاي تحقيق.. 17

1-6-1- فرضيه اصلي تحقيق.. 17

1-6-2- فرضيه هاي فرعي تحقيق...................................................................................... 17

1-7- جامعه آماري تحقيق................................................................................................. 18

1-8- برآورد حجم نمونه و روش نمونه گيري تحقيق.. 18

1-9- روش تحقيق.. 18

1-10- روش و ابزار گرد آوري اطلاعات............................................................................ 18

1-11-قلمرو تحقيق.......................................................................................................... 19

1-11-1- قلمرو موضوعي تحقيق.. 19

1-11-2-قلمرو مكاني تحقيق............................................................................................ 19

1-11-3-قلمرو زماني تحقيق........................................................................................... 19

1-12- تعاريف مفهومي و عملياتي متغيرها.......................................................................... 19

1-12-1- فناوري اطلاعات و ارتباطات.............................................................................. 19

1-12-1-1-تعرف مفهومي فناوري اطلاعات و ارتباطات...................................................... 19

1-12-1-2-تعريف عملياتي فناوري اطلاعات و ارتباطات.................................................... 20

1-12-2- توانمند سازي................................................................................................... 20

1-12-2-1-تعريف مفهومي توانمند سازي......................................................................... 20

1-12-2-2-تعريف عملياتي توانمند سازي......................................................................... 20

1-12-2-3-تعاريف مفهومي ابعاد توانمند سازي................................................................. 21

 1-12-2-3-1-تعريف مفهومي بهبود كيفيت عملكرد كاركنان.............................................. 21

1-12-2-3-2-تعريف مفهومي استقلال و آزادي كاري كاركنان............................................ 21

1-12-2-3-3-تعريف مفهومي مسووليت تصميم‌گيري كاركنان............................................ 21

1-12-2-3-4-تعريف مفهومي تنوع شغلي كاركنان............................................................. 22

1-12-2-3-5-تعريف مفهومي خودكنترلي كاركنان............................................................. 22

1-12-2-3-6-تعريف مفهومي آمادگي(توان و تمايل) كاركنان............................................. 22

1-12-2-3-7- تعريف مفهومي توسعه حرفه‌اي(رشد حرفه‌اي) كاركنان................................. 22

1-12-2-4-تعاريف عملياتي ابعاد توانمند سازي................................................................. 22

1-12-2-4-1-تعريف عملياتي بهبود كيفيت عملكرد كاركنان............................................... 22

1-12-2-4-2-تعريف عملياتي استقلال و آزادي كاري كاركنان............................................ 23

1-12-2-4-3-تعريف عملياتي مسووليت تصميم‌گيري كاركنان............................................ 23

1-12-2-4-4-تعريف عملياتي تنوع شغلي كاركنان............................................................. 23

1-12-2-4-5-تعريف عملياتي خودكنترلي كاركنان............................................................. 23

1-12-2-4-6-تعريف عملياتي آمادگي(توان و تمايل)كاركنان.............................................. 23

1-12-2-4-7-تعريف عملياتي توسعه حرفه‌اي(رشد حرفه‌اي) كاركنان.................................. 24 

فصل دوم: ادبيات تحقيق

مقدمه............................................................................................................................... 26

2-1- بخش اول، توانمندسازي........................................................................................... 29

2-1-1- تعاريف و مفاهيم توانمند سازي.. 29

2-1-2- توانمندسازي و تواناسازي كاركنان. 33

2-1-3- مفروضات توانمندسازي.. 35

2-1-4- نشانه‌هاي توانمندسازي.. 36

2-1-5- ابعاد توانمندسازي.. 38

2-1-5-1- بهبود كيفيت عملكرد كاركنان........................................................................... 38

2-1-5-2- استقلال و آزادي كاركنان................................................................................. 40

2-1-5-3- افزايش مسووليت تصميم گيري كاركنان............................................................. 41

2-1-5-4- افزايش تنوع شغلي كاركنان.............................................................................. 42

2-1-5-4-1-ويژگي هاي يك شغل غني شده.................................................................... 43

2-1-5-4-1-1-تنوع مهارتي............................................................................................ 43

2-1-5-4-1-2-هويت كار.............................................................................................. 43

2-1-5-4-1-3-اهميت كار.............................................................................................. 43

2-1-5-4-1-4-استقلال.................................................................................................. 43

2-1-5-4-1-5-بازخورد شغلي........................................................................................ 44

2-1-5-4-2- مفاهيم مربوط به تنوع شغلي........................................................................ 44

2-1-5-4-2-1-مفهوم توسعه شغل................................................................................... 44

2-1-5-4-2-2-غني سازي شغل...................................................................................... 45

2-1-5-5- افزايش خود كنترلي......................................................................................... 45

2-1-5-6- افزايش آمادگي كاركنان(توان و تمايل)............................................................... 47

2-1-5-7- توسعه حرفه‌اي كاركنان(رشد حرفه اي)............................................................. 48

2-1-6- ضرورت توانمندسازي كاركنان در سازمان. 50

2-1-7- نقش مدير در ايجاد سازمان توانمند. 51

2-1-8- فنون‌ و ابزارهاي خلق توانمندي در سازمان‌ها 52

2-1-9- عوامل موثر در فرايند توانمندسازي كاركنان. 53

2-1-10- دستاوردهاي برنامه‌هاي توانمندسازي.. 54

2-1-11- پيش نيازهاي توانمندسازي كاركنان. 55

2-1-11-1-ويژگي هاي حرفه اي..................................................................................... 55

2-1-11-1-1-آموزش.................................................................................................... 55

2-1-11-1-2-ارشاد....................................................................................................... 56

2-1-11-1-3-تعلق حرفه اي........................................................................................... 56

2-1-11-1-4-شبكه سازي.............................................................................................. 56

2-1-11-2-محيط كاري.................................................................................................. 57

2-1-11-3-سبك رهبري................................................................................................. 57

2-1-12- برنامه‌هاي توانمندسازي.. 58

2-1-12-1-برنامه هاي توانمند سازي سطح پايين............................................................... 58

2-1-12-2- برنامه‌هاي توانمندسازي سطح متوسط............................................................. 58

2-1-12-3- برنامه‌هاي توانمندسازي سطح بالا................................................................... 59

2-1-13- راهكار‌هاي عملي توانمندسازي كاركنان. 59

2-1-13-1-آموزش ضمن خدمت..................................................................................... 59

2-1-13-1-1- آموزش ضمن خدمت در محل كار............................................................. 60

2-1-13-1-2- آموزش ضمن خدمت خارج از محل كار..................................................... 60

2-1-13-2- سهيم نمودن كاركنان دراطلاعات.................................................................... 61

2-1-13-3- پرورش تجارب تسلط شخصي....................................................................... 62

2-1-13-4- اعمال حمايت‌هاي اجتماعي و عاطفي............................................................. 62

2-1-13-5- الگوسازي.................................................................................................... 63

2-1-13-6- كار تيمي...................................................................................................... 64

2-1-13-7- تحريكات احساسي....................................................................................... 65

2-1-13-8- باز خورد..................................................................................................... 65

2-1-13-9- ايجاد اعتماد................................................................................................. 65

2-1-14- نقش توانمندسازي در رفتار كاركنان. 66

2-1-15- زمينه‌هاي ايجاد توانمندسازي.............................................................................. 67

2-1-16- رويكردهاي توانمندسازي.. 67

 2-1-16-1- رويكرد مكانيكي (ارتباطي)........................................................................... 67

2-1-16-2- رويكرد ارگانيكي (انگيزشي).......................................................................... 68

2-1-17- مزاياي توانمندسازي.. 68

2-1-18- اهداف توانمندسازي.. 69

2-1-19- هزينه‌هاي توانمندسازي.. 70

2-1-20- مراحل توانمندسازي.. 71

2-1-21- ويژگي‌هاي سازمان‌هاي توانمند. 71

2-1-22- موانع موجود در سازمان‌ها جهت اجراي توانمندسازي.. 72

2-1-23- پيامد توانمندسازي.. 72

2-1-23-1- پيامد نگرشي توانمند سازي............................................................................ 73

2-1-23-1-1- افزايش رضايت شغلي............................................................................... 73

2-1-23-1-2- كاهش فشار روحي................................................................................... 74

2-1-23-2- پيامد رفتاري توانمند سازي............................................................................ 74

2-2- بخش دوم، فناوري اطلاعات و ارتباطات..................................................................... 75

2-2-1- مفهوم فناوري..................................................................................................... 75

2-2-2- اجزاي فناوري.. 76

2-2-3- طبقه‌بندي فناوري.. 77

2-2-4- مديريت فناوري.. 78

2-2-5- مفهوم اطلاعات... 78

2-2-5-1- تعريف اطلاعات... 79

2-2-5-2- ابعاد اطلاعات................................................................................................. 80

 2-2-5-2-1-بعد زمان.................................................................................................... 80

 2-2-5-2-2-بعد مكان................................................................................................... 81

 2-2-5-2-3-بعد شكل................................................................................................... 81

2-2-5-3- ارزش اطلاعات............................................................................................... 82

2-2-5-4- انواع اطلاعات... 82

2-2-5-5- اهميت اطلاعات............................................................................................. 88

2-2-6- مفهوم فناوري اطلاعات... 88

2-2-6-1- فناوري اطلاعات و ارتباطات... 90

2-2-6-2- ابعاد بكارگيري فناوري اطلاعات... 91

2-2-6-3- ويژگي هاي فناوري اطلاعات........................................................................... 92

2-2-6-4- كاربرد فناوري اطلاعات در سازمان. 93

 2-2-6-4-1-كاربردهاي عملياتي..................................................................................... 93

 2-2-6-4-2-كاربردهاي اطلاعاتي.................................................................................... 93

2-2-6-5- جنبه‌هاي مرتبط با مفهوم فناوري اطلاعات... 94

2-2-6-6- به كارگيري اثربخش فناوري اطلاعات... 94

2-2-6-7- نقش فناوري اطلاعات در سازمان. 96

2-2-6-8- اصول فناوري اطلاعات... 96

2-2-6-8-1- وظايف فناوري اطلاعات... 97

2-2-6-8-2- مزاياي فناوري اطلاعات.............................................................................. 97

2-2-6-8-2-1-سرعت................................................................................................... 97

2-2-6-8-2-2-ثبات و پايداري....................................................................................... 98

2-2-6-8-2-3-دقت...................................................................................................... 98

2-2-6-8-2-4-قابليت اطمينان........................................................................................ 98

2-2-6-8-3- فرصت‌هاي فناوري اطلاعات... 99

2-2-6-8-3-1-كمك به مردم.......................................................................................... 99

2-2-6-8-3-2-حل مشكلات.......................................................................................... 99

2-2-6-9- برنامه‌ريزي راهبردي فناوري اطلاعات... 100

2-2-6-9-1- روش هاي مبتني بر رويكرد تجويزي.......................................................... 100

2-2-6-9-2- روش هاي مبتني بر رويكرد توصيفي.......................................................... 101

2-2-6-10- سازماندهي فناوري اطلاعات... 101

2-2-6-11- فرايند برنامه‌ريزي استراتژيك فناوري اطلاعات... 102

2-2-6-12- رابطه ويژه مهندسي مجدد فرايند كسب و كار و فناوري اطلاعات... 103

2-2-6-12-1-ابعاد...................................................................................................... 103

2-2-6-12-2-هدف..................................................................................................... 103

2-2-6-12-3-فعاليت ها............................................................................................... 104

2-2-6-13- كاركردهاي مهندسي مجدد فرايند كسب و كار با تاكيد بر فناوري اطلاعات   104

2-2-6-13-1- توانمند سازي كاركنان............................................................................ 104

2-2-6-14- كاربردهاي فناوري اطلاعات در ساختارهاي سازماني.. 106

 2-2-7- مفهوم سيستم‌هاي اطلاعاتي.. 108

2-2-7-1- ويژگي‌هاي سيستم اطلاعاتي.......................................................................... 110

2-2-7-2- قابليت‌هاي عمده سيستم‌هاي اطلاعات... 110

2-2-7-3- فناوري اطلاعات و سيستم‌هاي اطلاعاتي.. 111

2-2-7-4- سازمان و فناوري اطلاعات... 112

2-2-7-5- سازمان و سيستم هاي اطلاعاتي.................................................. 113

2-2-7-6- تفاوت بين كامپيوتر و سيستم‌هاي اطلاعات... 114

2-2-7-7- مزاياي سيستم‌هاي اطلاعاتي.. 114

2-2-8- تعريف اتوماسيون اداري.. 115

2-2-8-1- انواع سيستم‌هاي اتوماسيون اداري.. 116

2-2-8-2- هدف اتوماسيون اداري.. 117

2-2-8-3- كاربردهاي اتوماسيون اداري.. 118

2-2-9- تعريف ارتباطات... 118

2-2-9-1- تئوري ارتباطات........................................................................................... 119

2-2-9-2- شبكه‌هاي ارتباطي.. 121

2-2-9-2-1- اينترنت................................................................................................... 122

2-2-9-2-2- اينترانت.................................................................................................. 123

2-2-9-2-3- اكسترانت................................................................................................ 123

2-2-9-3- انواع تكنولوژي ارتباط سازماني.. 124

2-2-10- تعريف آموزش............................................................................................... 125

2-2-10-1- تعريف سيستم هاي آموزشي........................................................................ 125

2-2-10-2- تاريخچه تكنولوژي آموزشي........................................................................ 126

2-2-10-3- تكنولوژي آموزشي و ضرورت آن................................................................ 127

2-2-10-4- اجزاي سيستم‌هاي آموزشي............................................................ 127

2-2-10-5- سيستم هاي مديريت آموزش الكترونيك....................................................... 128

 2-3- بخش سوم: فناوري اطلاعات و رابطه آن با توانمندسازي كاركنان............................... 130

2-3-1- استفاده از فناوري اطلاعات براي توسعه قابليت‌هاي كاركنان............................ 130

2-3-1-1- توسعه حرفه‌اي................................................................ 131

2-3-1-2- تقويت مهارت‌هاي تصميم‌گيري.. 131

2-3-1-3- تقويت خود نظارتي.. 133

2-3-1-4- تغيير نقش كاركنان................................................. 134

2-3-1-5- تغيير شيوه كنترل كاركنان. 135

2-3-2- نقش فناوري اطلاعات در كارايي و هم افزايي اطلاعات... 135

2-3- 3- اثرات سازماني فناوري اطلاعات... 137

2-3- 3-1- سلسله مراتب سازماني............................................ 137

2-3- 3-2- تغيير در سرپرستي.. 138

2-3- 3-3- جابجايي قدرت... 138

2-3- 3-4- اثر فناوري اطلاعات بر مشاغل.. 138

2-3- 3-5- محتواي مشاغل.. 139

2-3- 3-6- سطوح مهارتي كاركنان. 139

2-3- 3-7- تاثير سطوح عملياتي.. 139

2-3- 3-8- تاثير بر مشاغل و نقش‌هاي مديران. 140

2-3-4- قدرت و موقعيت سازماني.. 140

2-3-5- اثرات مستقيم فناوري اطلاعات بر سازمان. 141

2-4- بخش چهارم:پيشينه تحقيقات داخلي و خارجي......................................................... 141

2-4-1- مروري بر تحقيقات داخلي................................................................................. 141

2-4-2- مروري بر تحقيقات خارجي............................................................................... 144

2-5- آشنايي با سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي........................................................... 145

2-5-1- معرفي اداره كل فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي    147

2-5-1-1- اداره آمار و اطلاعات..................................................................................... 147

2-5-1-2- اداره ارتباطات شبكه و اينترنت....................................................................... 148

2-5-1-3- اداره تجهيزات سيستم‌هاي رايانه‌اي و آزمايشگاهي............................................ 149

2-5-2- منابع مالي........................................................................................................ 150

2-5-3- آشنايي با اداره كل امور اداري و منابع انساني ....................................................... 150

 2-5-3-1- بهره‌وري‎.................................................................................................... 151

2-5-3-2-كيفيت زندگي ‏كاري‎....................................................................................... 151

2-5-3-3- پيروي از قانون‎............................................................................................. 151

2-5-4- برخي از وظايف عمده دانشگاه آزاد اسلامي......................................................... 152

2-5-5- سياست‌هاي (اهداف كلان كيفي) برنامه پنج ساله و چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامي   153

2-5-6- بيانيه ماموريت دانشگاه آزاد اسلامي در افق 1404................................................ 154 

فصل سوم: روش تحقيق

مقدمه............................................................................................................................ 156

3-1- روش تحقيق......................................................................................................... 156

3-1-1- روش تحقيق بر حسب هدف.............................................................................. 157

3-1-1-1-تحقيق كاربردي............................................................................................. 157

3-1-2- روش تحقيق بر حسب ماهيت............................................................................ 157

3-1-2-1-تحقيق توصيفي.............................................................................................. 157

3-1-2-2- تحقيق پيمايشي............................................................................................ 158

3-1-2-3- تحقيق همبستگي.......................................................................................... 158

3-2- مدل تحقيق........................................................................................................... 158

3-3- جامعه آماري......................................................................................................... 159

3-4- نمونه:روش نمونه گيري پژوهش و حجم نمونه......................................................... 160

3-5- ابزار گردآوري داده هاي تحقيق............................................................................... 163

3-5-1- انواع روش هاي گرد آوري اطلاعات................................................................... 163

3-5-1-1- روش كتابخانه اي......................................................................................... 164

3-5-1-2- روش ميداني................................................................................................ 164

 3-5-1-2-1- ابزار گردآوري اطلاعات يا پرسشنامه......................................................... 165

3-6- مقياس و طيف ابزار اندازه گيري تحقيق................................................................... 166

3-7- اعتبار و پايايي ابزار سنجش.................................................................................... 167

3-7-1- روايي(اعتبار ابزار سنجش)................................................................................. 168

3-7-2- پايايي(اعتماد پذيري ابزار سنجش)...................................................................... 169

3-8- تجزيه و تحليل يافته هاي تحقيق............................................................................. 173

 3-8-1- شيوه تجزيه و تحليل كمي................................................................................ 173

3-8-1-1-تجزيه و تحليل با استفاده از آمار توصيفي......................................................... 174

3-8-1-2- تجزيه تحليل با استفاده از آمار استنباطي.......................................................... 174 

فصل چهارم: تجزيه و تحليل يافته هاي پژوهش

4-1- بخش چهارم: تجزيه و تحليل يافته هاي تحقيق......................................................... 177

مقدمه............................................................................................................................ 177

4-1-1- ويژگي هاي جمعيت شناختي............................................................................. 177

4-1-1-1- جنسيت....................................................................................................... 178

4-1-1-2- سن............................................................................................................. 179

4-1-1-3- سطح تحصيلات........................................................................................... 180

4-1-1-4- رسته شغلي.................................................................................................. 181

4-1-1-5- سابقه خدمت............................................................................................... 182

4-1-1-6- وضعيت استخدامي....................................................................................... 183

4-1-2- آمار استنباطي................................................................................................... 184

4-1-2-1- آزمون آماري فرضيه هاي تحقيق..................................................................... 184

4-1-2-1-1- آزمون آماري فرضيه اصلي تحقيق.............................................................. 184

4-1-2-1-2- آزمون آماري فرضيه هاي فرعي تحقيق....................................................... 186 

فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادها

مقدمه........................................................................................................................... 200

5-1- خلاصه و نتيجه گيري يافته‌هاي تحقيق..................................................................... 200

5-1-1- نتيجه بررسي نرمال بودن متغيرهاي تحقيق........................................................... 201

5-1-2- نتيجه گيري از آزمون فرضيه‌هاي تحقيق............................................................... 201

5-1-2-1- نتيجه‌گيري از آزمون فرضيه اصلي تحقيق........................................................ 203

5-1-2-2- نتيجه‌گيري از آزمون فرضيه‌هاي فرعي تحقيق.................................................. 204

5-1-2-2-1- نتيجه‌گيري از آزمون فرضيه فرعي اول تحقيق.............................................. 204

5-1-2-2-2- نتيجه‌گيري از آزمون فرضيه فرعي دوم تحقيق.............................................. 204

5-1-2-2-3- نتيجه‌گيري از آزمون فرضيه فرعي سوم تحقيق............................................. 204

برچسب ها: پايان نامه مطالعه ارتباط بين بكارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات با توانمندسازي كاركنان سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي,

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.