پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۴

پايان نامه عملكرد خانوادگي و تكانشگري با اختلال خوردن در بين دانشجويان

مباني نظري و نمونه پايان نامه روانشناسي درباره شناخت درماني مبتني بر ذهن آگاهي MBCT

پايان نامه عملكرد خانوادگي و تكانشگري با اختلال خوردن در بين دانشجويان

۳۵ بازديد
پايان نامه عملكرد خانوادگي و تكانشگري با اختلال خوردن در بين دانشجويان

پايان نامه عملكرد خانوادگي و تكانشگري با اختلال خوردن در بين دانشجويان

دانلود پايان نامه عملكرد خانوادگي و تكانشگري با اختلال خوردن در بين دانشجويان

پايان نامه عملكرد خانوادگي و تكانشگري با اختلال خوردن در بين دانشجويان تكانشگري با اختلال خوردن اختلال خوردن در بين دانشجويان عملكرد خانوادگي و تكانشگري
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل doc
حجم فايل 281 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 54

پايان نامه عملكرد خانوادگي و تكانشگري با اختلال خوردن در بين دانشجويان


قسمتي از متن:

خانواده و اهميت آن در دوره كودكي

 

نوزاد در خانواده به دنيا مي‌آيد و اولين تعاملات خود را با محيط آغاز مي‌كند. در اين كانون اوليه اولين تأثير و تأثرات متقابل آغاز مي‌شود و كودك كم كم در فرآيند رشد و اجتماعي قرار مي‌گيرد. همانطور كه روان شناسان معتقدند سال­هاي اوليه كودكي نقش بسزايي در رشد شخصيت و آينده او دارد. بيشتر طرح­واره‌ها و شناخت­هاي كودك از خود، اطرافيان و محيط در اين دوران شكل مي‌گيرد. ميزان سلامت جسماني و رواني كودك بسته به ارتباطي است كه خانواده با وي دارد و تا چه حد تلاش مي‌كند نيازهاي او را برآورده سازد. كودكاني كه در اين سنين از لحاظ عاطفي و امنيتي در خانواده تأمين نمي‌شوند به انواع مشكلات مبتلا مي‌شوند. مشكلات اين كودكان اغلب با شيطنت­ها، دروغگويي­ها و حرف نشنيدن­هاي ساده شروع مي‌شود و با توجه به وضع نابسامان خانواده به بزهكاري­ها و جنايات بزرگسالي منتهي مي‌شود. سخت گيري زياد والدين يا بي‌توجهي آنها ، يا ننر و لوس بار آوردن كودك و برآورده ساختن كليه نيازهاي منطقي و غير منطقي او، شخصيت سالمي را به بار نخواهد آورد. سلامت خود خانواده، تعادل شخصيتي والدين و آشنايي آنها به اصولي كه مي‌تواند محيط خانواده را سالمتر سازد، بسيار حائز اهميت است.

اهميت خانواده در دوران نوجواني

 

مرحله نوجواني دوراني حساس است. بطوري كه در كنار ساير تحولات و تغييراتي كه از جنبه‌هاي جسماني و رواني در فرد اتفاق مي‌افتد، ويژگي مشترك و مهم ديگر آن دوران، استقلال طلبي نوجوان در خانواده است. نوجوان مي‌خواهد به طريقي رشد استقلال خود را به خانواده ثابت كند و بر اين اساس شروع به ايجاد فاصله بين خود و خانواده مي‌كند و به گروه همسالان نزديك مي‌شود.

در صورتي كه خانواده در اين دوران به كاركردهاي اساسي خود آشنايي نداشته باشد و همچنين با ويژگيهاي دوران نوجواني آشنا نباشد، نخواهد توانست عملكرد تربيتي خود را به نحو احسن ايفا نمايد. و چه بسا كه اقدامات نادرست از سوي خانواده ، فضاي نامناسب موجود در خانواده و غيره ، بيشتر و بيشتر نوجوان را از محيط خانواده دور ساخته و در صورتي كه خانواده در گذشته نيز كاركرد تربيتي خود را به شيوه درست اعمال نكرده باشد و فرد از پختگي فكري كاملي برخوردار نباشد با گرايش به زمينه‌هاي ناسازگارانه مثل عضويت در گروههاي افراطي و ساير زمينه‌ها مشكلات فردي و اجتماعي زيادي را به بار خواهد آورد. سخت گيري زياد والدين و خانواده در اين دوران و همچنين سهل‌ گيري و آزاد گذاري آنها فرزند را موجودي سركش، طغيانگر و متزلزل بار خواهند آورد. از اين گذشته اين دوران، دوران الگو گيري و همانند سازي و لازم است خانواده الگوهاي مناسبي را براي نوجوان خود فراهم سازند. ميزان حضور خانواده در اجتماع نيز در اين اهميت بسزايي دارد. هابز معتقد است كه بسياري از نوجوانان پريشان حال و آشفته به خانواده‌هايي تعلق دارند كه از زندگي اجتماعي مجزا و بيگانه‌اند. خانواده در عين حال كه كوچكترين واحد اجتماعي است، مبنا و پايه هر اجتماع بزرگ است. افراد سالم جامعه ، افراد موفق و افراد فعال اجتماعي از داخل خانواده‌هاي سالم بيرون آمده‌اند و افراد ناسالم پرورش يافته خانواده‌هاي ناسالم هستند.


فهرست مطالب

فصل اول : كليات تحقيق

مقدمه. 1

بيان مس‍أله. 2

ضرورت تحقيق. 2

اهداف تحقيق. 3

اهداف جزئي.. 3

پرسش اصلي تحقيق (مسأله تحقيق) 3

فرضيه ها 4

متغيرها 4

تعاريف نظري وعملياتي متغيرها 4

فصل دوم : ادبيات و پيشينه تحقيق

مباني نظري تحقيق. 7

انواع وعلايم اختلال خوردن. 7

الف) بي اشتهايي عصبي (آنوركسيا يا فقدان اشتها) 7

ب) جوع عصبي يا پرخوري عصبي.. 9

شيوع اختلال خوردن. 10

سبب شناسي اختلال خوردن. 11

روش هاي درمان بيماري بي اشتهايي عصبي.. 13

دارودرماني.. 13

روش هاي درمان بيماري پرخوري عصبي.. 13

روان درماني.. 13

بستري كردن. 14

تكانشگري.. 14

رويكردهاي مختلف در تحليل رفتارهاي تكانشي.. 15

رويكرد شخصيت شناسانه. 16

رويكرد رفتار گرايانه. 19

رويكرد روانكاوانه. 20

رويكرد زيستي.. 20

الف) سروتونين به عنوان ميانجي عصبي درگير تكانشوري.. 20

ب) لوب فرونتال بعنوان مركز عصبي درگير تكانشوري.. 21

رويكرد اجتماعي.. 21

تكانشوري وجنسيت.. 21

اختلالات مرتبط با تكانشگري.. 22

روانسنجي تكانشگري وابزار هاي موجود در ايران. 22

درمان. 23

خانواده و اهميت آن در دوره كودكي.. 24

اهميت خانواده در دوران نوجواني.. 25

اهميت خانواده = سلامت خانواده 26

عملكرد خانوادگي.. 26

سطوح عملكرد خانوادهها 27

كيفيت روابط خانواده 27

فصل سوم : روش شناسي تحقيق

مقدمه. 30

روش تحقيق. 30

جامعه آماري.. 30

حجم نمونه و روش اندازه گيري.. 30

ابزار پژوهش... 31

شيوه اجرا 32

روش تجزيه و تحليل اطلاعات.. 32

فصل چهارم : تجزيه و تحليل داده ها

مقدمه. 34

فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري

بحث و نتيجه گيري.. 42

محدوديت هاي تحقيق. 43

پيشنهادات.. 44

منابع و ماخذ. 45

دانلود پايان نامه عملكرد خانوادگي و تكانشگري با اختلال خوردن در بين دانشجويان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.